آرشیو تاتر برونمرزی ۲۴

آرشیو تاتر برونمرزی ۲۴آرشیو تاتر برونمرزی ایرانیان ۲۴
سفر پر ثمر امریکا
یکی از دلایل سفر من به امریکا تکمیل آرشیو تاتر برونمرزی بود. چرا که از آن قاره کمترین اسناد در آرشیو تاتر برونمرزی نگارنده وجود داشت. از همین روی در کنار کار و گردش در آن کشور، بخشی از زمان خود را هم به دیدار با تاتروزان ایرانی آن دیار اختصاص دادم که از این بابت سخت خرسند و خوشنودم.
در همین‌جا پیش از آن که از تک تک دوستان و وضعیت تاتر آنجا در نوشتارهای آینده‌ی بنویسم، وظیفه‌ی خود می‌دانم از سه تن از دوستان تاتری سپاسگزاری ویژه داشته باشم. چرا که بدون همراهی و همکاری و راهنمایی‌ آنها این تلاش نمی‌توانست با این شکل و محتوا صورت گیرد:
نخست باید از آقای تقی مختار تشکر کنم که پیش از حرکت من به امریکا قول همکاری را داده بودند و در واشینگتن کمال همراهی را در این راه نسیبم کردند. وجود ایشان و مهربانی همسرشان مرا نه تنها از کارهای تاتری این زوج برخوردار کرد، بلکه مرا از اندوخته های با ارزش آقای تقی مختار در ارتباط با نمایش‌های دیگران و از همه مهم‌تر یادداشتهای ارزشمندشان در ارتباط با تاتر برونمرزی سیراب کرد. البته در جای خود به شرح مبسوط آن خواهم پرداخت.
عزت گوشه‌گیر
عزت گوشه‌گیر
همچنین باید از آقای شاهین شیکیبی سپاسگزار باشم که سعی داشت پل ارتباطی میان من و تاتری‌های لس‌آنجلس باشد که بخشی به ثمر نشست و متاسفانه بخشی ممکن نشد که این کم کاری نه از سوی ایشان بلکه از طرف دیگر دوستان بود.
سر آخر اما باید از حميد احیاء سپاسگزار باشم که نه تنها همچون یک مدير با دقت تمام دیدارها را هماهنگ می‌کرد، بلکه همچون یک دوست دلسوز برای پرثمر شدن گفتگوها پیشنهاد می‌داد و راهنمایی می‌کرد.
درکنار این دیدارها و جمع‌آوری اسناد تاتری قول و قرارهای بسیاری هم برقرار شد که امیدوارم به عمل در آید و بر ثمر نشیند.
تاتر واشینگتن
پس در همینجا از صمیم قلب ضمن تشکر ویژه از این دوستان، از دیگر تاترورزان که فرصت گفتگو به من دادند و اسناد تاتری یا کتابهایشان را در اختیار من گذاشتند، سپاسگزارم. پس به غیر از نام بردگان بالا باید همچنین از خانم‌ها عزت گوشه‌گیر، شهره عاصمی (عسگری)، منیژه محامدی، شهلا وثوق، سپیده‌ی خسرو جاه و آقایان داود غلامحسینی، عرفان ملکوتی، کامران ملک‌مطیعی، حسین خسرو جاه، محمود بهروزیان، منصور تائيد و محمد اسکندری یاد کنم.
       
دوستان از همه شما متشکرم که سفر مرا به امریکا با مهرتان زيبا و با همراهی تان پر ثمر کردید. روزگارتان هماره خوش و تن‌هایتان همیشه تندرست باد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.